Soros Foundation Moldova (FSM)

Good Governance

The mission of the department is to enhance transparency, accountability, efficiency and effectiveness of government in accordance with the European agenda.

Justice and Human Rights

The Justice and Human Rights Department’s vision of rule of law is built on the solid grounds of a fair, accessible and predictable justice delivery system, which effectively safeguards fundamental human rights.

The Department develops and implements activities in several areas, crucial for the fulfilment of its vision, including Human Rights, Judiciary, Access to Justice, and Criminal Justice.

 


OUR PRIORITIES

Public Health

 

Our mission is to support and contribute to the development and promotion of health policies and practices based on evidence, which promotes human rights, social inclusion, and justice.

The Department also provides support to promote good governance in the health system through independent and neutral monitoring/evaluation of public health policies and health services.

Media Program

Media Department's mission is to contribute to the development of an open, participatory, pluralistic and value-based society in the Republic of Moldova by organizing, supporting and financing activities aimed at encouraging the development of an independent media sector and improving access to information.

 

Other initiatives

Education Support Project

Devino partener în cadrul Programului UE și al Parteneriatului Estic în Cultură și Creativitate

Începe anul cu noi provocări! Programul UE și al Parteneriatului Estic în Cultură și Creativitate îndeamnă 50 de lideri în domeniul culturii din șase țări membre ale Parteneriatului Estic să adere la programul său de leadership cultural.

Programul este gratuit și se axează pe consolidarea capacităţilor pentru managerii din domeniul publicității, arhitecturii, arhivelor, muzeelor, galeriilor și librăriilor, artelor, industriei audiovizuale, meșteșugăriei, designului, modei, festivalurilor, cinematografiei, jocurilor video, patrimoniului, IT, muzicii, artelor teatrale, fotografiei, activității editoriale, radio și TV în sectoarele publice, private și neguvernamentale.

Prin înscrierea în program și participarea la primul eveniment:

  • veți întâlni specialiști de frunte în domeniul culturii din industriile creative din UE,
  • veți învăța despre Programul pentru parteneri
  • vă veți putea înscrie pentru viitoarele oportunități de participare la ateliere de lucru, în următoarele 18 luni.

În calitate de lider în domeniul culturii, veți putea să vă planificați programul de instruire în așa fel încât să se potrivească necesităților personale. La fiecare atelier de lucru, vor veni experți internaționali și naționali. La finalizarea programului personal vi se va înmâna un certificat.

Temele atelierelor de lucru vor fi următoarele: Advocacy, fundraising, marketingul artei, extinderea audienței, dezvoltarea competențelor financiare și altele.

Pentru Program, vor fi aleși 50 de lideri care vor trebui să întrunească următoarele condiții:

  • Să scrie un articol sau o lucrare originală de cercetare pentru site-ul Programului
  • Să se alăture unui grup de lucru care să se axeze pe o anumită temă specifică de management cultural
  • Să participe la cel puțin două ateliere de lucru
  • Să se alăture campaniei desfășurate în cadrul Programului, denumite „Cultura contează”

Pentru a vă înregistra, transmiteți un e-mail prin care să confirmați disponibilitatea de a participa la atelierul de lucru despre liderismul creativ, care va avea loc în ianuarie/februarie; spuneți-ne în 200 de cuvinte de ce vă interesează Programul și anexați și CV-ul dumneavoastră.

Mesajele le transmiteți în adresa coordonatorului Programului din R. Moldova, Victoria Tcacenco, e-mail: moldova@culturepartnership.eu, până la 30 ianuarie 2016.