Soros Foundation Moldova (FSM)

Buna Guvernare

Misiunea departamentului este de a spori transparenţa, responsabilitatea, eficienţa şi eficacitatea guvernului în conformitate cu agenda Europeană.
 

Justiție și Drepturile Omului

 

Viziunea departamentului: un sistem de justiție echitabil, accesibil și predictibil, care garantează respectarea și protecția efectivă a drepturilor fundamentale ale omului.

 

Sănătate publică

 
Misiunea departamentului: de a susţine şi contribui la elaborarea şi promovarea politicilor și practicilor de sănătate bazate pe dovezi, care promovează drepturile omului, incluziunea socială și justiția.

Mass-media

Misiunea departamentului: consolidarea societății deschise, participatorii și pluraliste, bazată pe valorile democratice, prin implementarea în activitatea instituțiilor mass-media din Republica Moldova a standardelor democratice de libertate și independență editorială, diversitate și pluralism, pentru susținerea democrației și consolidarea vectorului european de dezvoltare.

Alte inițiative

Proiecte implementate pe parcursul anului 2018

New Media Incubator 2020. Etapa de inițiere a ajuns la jumătate

 Răspândirea noului tip de coronavirus nu a oprit desfășurarea ediției de anul acesta a New Media Incubator (NMI), laboratorul de creație și experimentare video și audio al Fundației Soros-Moldova. În ultimele două săptămâni, cei 51 de participanți au avut parte de cursuri online în domeniul comunicării mediatice, social media și marketing precum și bazele regiei și ale scenaristicii.
Participanții au început trainingul lor în domeniul media sub îndrumarea lui Dorin Scobioală, jurnalist cu o experiență bogată de reporter, dar și de producător.

Dorin a susținut cursul de Introducere în Comunicare Mediată și urmează să predea ceva mai târziu, alături de directorul de imagine Denis Tcaci și cursul Reguli și Tehnici de bază în filmare și editare.
În Republica Moldova sunt peste 1 milion de utilizatori de Facebook. A doua cea mai populară rețea de socializare este Odnoklassniki. Instagramul are peste 600 de mii de utilizatori.
Pentru ca un proiect media să devină unul de succes și să se poată susține financiar, creatorii acestuia trebuie să știe cum să comunice cu comunitatea online, iar aici intră în scenă Stanislav Popov, expert în Social Media și Marketing cu o experiență de 14 ani ca manager de vânzări și manager de proiecte pentru mai multe branduri celebre din Moldova.

Într-un curs de aproximativ 3 ore, acesta a discutat cu fiecare participant în parte despre cea mai bună strategie de prezentare online a proiectului lor și cum ar putea face ca respectivul proiect pe viitor să producă și bani.
Prima jumătate a etapei de inițiere a NMI s-a încheiat cu instruiri în domeniul scenaristicii și al regiei.
Max Ciorbă, regizor și fondator al proiectului 100 de movile și Cornel Ciobanu, jurnalist cu aproape un deceniu de experiență le-au predat cursanților bazele unui scenariu ce are logică și care mai apoi duce la crearea unui produs media coerent.

New Media Incubator continuă cu alte trei cursuri de inițiere pentru participanți în care vor învăța despre reguli și tehnici de bază în filmare și editare, cum să își planifice și organizeze procesul de producție precum și tot ce este de știut despre lucrul cu sunetul în producții audiovizuale.
Cele mai bune 20 de proiecte selectate la încheierea etapei de inițiere intră în etapa practică a laboratorului unde creatorii acestora vor învăța tehnici de filmat, înregistrare sunet, regie și așa mai departe pentru a-și transforma ideea într-un produs media complet.
Pe site-ul Fundației Soros-Moldova și pe pagina de Facebook vă vom ține la curent cu progresele făcute de participanți în timpul cursurilor și în timpul desfășurării laboratorului New Media Incubator.