Soros Foundation Moldova (FSM)

Good Governance

The goal of the Good Governance department is to enhance transparency, accountability, and efficiency of public authorities.

Our priorities:

Justice and Human Rights

The Justice and Human Rights Department’s vision of rule of law is built on the solid grounds of a fair, accessible and predictable justice delivery system, which effectively safeguards fundamental human rights.

The Department develops and implements activities in several areas, crucial for the fulfilment of its vision, including Human Rights, Judiciary, Access to Justice, and Criminal Justice.

 


OUR PRIORITIES

Public Health

The department's mission is to promote good governance in the health sector, to contribute to increasing the equitable access of the population to responsive health and social services, and to promote responsible actions for the protection of environment.

Media Program

Media Department's mission is to contribute to the development of an open, participatory, pluralistic and value-based society in the Republic of Moldova by organizing, supporting and financing activities aimed at encouraging the development of an independent media sector and improving access to information.

 

DEPARTMENT'S PRIORITIES

Other initiatives

Education Support Project

Biblioteca Publică de Drept lansează Monitorul de Chişinău în format electronic

Baza de date Monitorul de Chişinău a fost lansată astăzi de către Biblioteca Publică de Drept, filială a Bibliotecii Municipale B.P. Haşdeu, în parteneriat cu Primăria Mun. Chişinău. Prin intermediul unei platforme on-line, baza de date oferă tuturor persoanelor interesate acces gratuit şi liber la textele juridice emise de către autorităţile mun. Chişinău, atât cele aprobate în prezent, cât şi cele retrospective. Serviciul este dezvoltat în cadrul proiectului Chişinăul juridic online, susţinut financiar de către Programul Buna Guvernare al Fundaţiei Soros-Moldova.

Proiectul este fundamentat pe orientarea Bibliotecii Publice de Drept de a oferi informaţii juridice, dezvoltând un parteneriat solid cu Primăria mun. Chişinău. Scopul bazei de date este de a îmbunătăţi e-serviciile pentru locuitorii capitalei şi de a consolida o guvernare locală mai transparentă şi mai aproape de cetăţeni. Prin această abordare inovatoare, biblioteca îşi propune să motiveze chişinăuienii de a se implica în luarea deciziilor în municipiu. Totodată, Primăria va interacţiona cu populaţia într-o formă mai transparentă şi eficientă, sporind astfel accesul la documentele aprobate la nivel local recent, precum şi la cele emise anterior.

În cadrul acestui proiect, Biblioteca Publică de Drept a digitalizat, şi va continua să facă acest lucru, Dispoziţiile primarului general şi Deciziile Consiliului municipal Chişinău, care sunt în vigoare, precum şi cele retrospective, începând cu 1991. Conţinutul bazei de date este accesibil la adresa www.monitoruldechisinau.md. La moment, pe site pot fi găsite peste o mie de documente, datând din 2009-2011.

Pentru informaţii suplimentare despre proiect, contactaţi: Mariana Harjevschi, director, Biblioteca Publică de Drept, tel. 27 53 93.