Soros Foundation Moldova (FSM)

Good Governance

The goal of the Good Governance department is to enhance transparency, accountability, and efficiency of public authorities.

Our priorities:

Justice and Human Rights

The Justice and Human Rights Department’s vision of rule of law is built on the solid grounds of a fair, accessible and predictable justice delivery system, which effectively safeguards fundamental human rights.

The Department develops and implements activities in several areas, crucial for the fulfilment of its vision, including Human Rights, Judiciary, Access to Justice, and Criminal Justice.

 


OUR PRIORITIES

Public Health

The department's mission is to promote good governance in the health sector, to contribute to increasing the equitable access of the population to responsive health and social services, and to promote responsible actions for the protection of environment.

Media Program

Media Department's mission is to contribute to the development of an open, participatory, pluralistic and value-based society in the Republic of Moldova by organizing, supporting and financing activities aimed at encouraging the development of an independent media sector and improving access to information.

 

DEPARTMENT'S PRIORITIES

Other initiatives

Education Support Project

ALERTE.MD într-o versiune îmbunătăţită, cu sprijinul Fundaţiei Soros-Moldova

În urma unui concurs granturi pentru promovarea transparenţei actului de guvernare cu utilizarea instrumentelor TIC, Programul Buna Guvernare al Fundaţiei Soros-Moldova a sprijinit elaborarea unei versiuni îmbunătăţite a portalului www.alerte.md.

În cadrul proiectului, compania MediaPoint, care gestionează platforma, dezvoltat site-ul pentru ca acesta să fie mai comod în utilizare atât pentru cetăţeni, cât şi pentru funcţionarii din Primărie, responsabili de rezolvarea problemelor.

Noua versiune conţine:

  • Câte un panou de administrare pentru fiecare direcţie a Primăriei responsabilă de o anumită categorie de probleme de pe site.
  • Statistica în cifre/procente a problemelor raportate şi celor soluţionate.
  • Patru tipuri de rapoarte marcate pe site ca cercuri prin culorile:

a) violet (sugestii ale cetăţenilor)
b) roşu (probleme actuale care au fost raportate şi acceptate pe site)
c) albastru (probleme în aşteptare, care nu pot fi soluţionate în termen scurt)
d) verde (probleme soluţionate)

  • Un panou personal pentru Primar, unde acesta poate compara direcţiile, vedea numărul de probleme soluţionate pe fiecare categorie în parte şi alte elemente, pentru a verifica mai uşor activitatea fiecărei direcţii din cadrul Primăriei.
  • Informaţii financiare cu bugetele fiecărei direcşii şi cheltuieli pentru activităţi concrete. Acestea pot fi vizualizate într-o formă interactivă.
  • Până în prezent, pe www.alerte.md au fost raportate 923 probleme. Dintre acestea au fost soluţionate 357 (38,68%), probleme actuale – 531, probleme în aşteptare – 34. De asemenea, au fost plasate 69 sugestii. Cele mai multe rapoarte ţin de Drumuri (340) urmate de Clădiri (144), Iluminare publică (120), Deşeuri (100). Cel mai activ sector este Botanica cu 244 rapoarte postate, urmat de sectorul Rîşcani cu 200, şi Centru cu 199 rapoarte.

Platforma www.alerte.md a fost lansată în luna februarie 2011, cu scopul de a colecta problemele venite de la cetăţeni pe platforma on-line a proiectului, iar acestea, ulterior, să fie soluţionate de către respnsabilii din Primărie. În septembrie 2011, proiectul a fost propus Primăriei Chişinău ca o metodă oficială care vine să înlocuiască sistemul actual de depunere a petiţiilor. Primăria mun. Chişinău a acceptat proiectul, iar la începutul anului 2012 a semnat un memorandum de colaborare cu Organizaţia MediaPoint. În urma memorandumului, funcţionarii Primăriei au participat la o serie de traininguri, unde au învăţat cum să utilizeze platforma.