Soros Foundation Moldova (FSM)

Buna Guvernare

Misiunea Departamentului este să sporească transparența, responsabilitatea, eficiența autorităților publice.
 
PRIORITĂȚILE DEPARTAMENTULUI

Justiție și Drepturile Omului

 

Viziunea departamentului: un sistem de justiție echitabil, accesibil și predictibil, care garantează respectarea și protecția efectivă a drepturilor fundamentale ale omului.

 

Sănătate publică

Misiunea departamentului este să promoveze buna guvernare în sectorul sănătății, să contribuie la sporirea accesului echitabil al populației la servicii de sănătate șI sociale care răspund nevoilor acestora, și să promoveze acțiuni responsabile pentru protecția mediului.

Mass-media

Misiunea departamentului: consolidarea societății deschise, participatorii și pluraliste, bazată pe valorile democratice, prin implementarea în activitatea instituțiilor mass-media din Republica Moldova a standardelor democratice de libertate și independență editorială, diversitate și pluralism, pentru susținerea democrației și consolidarea vectorului european de dezvoltare.

Alte inițiative

Proiecte implementate pe parcursul anului 2018

Biblioteca Publică de Drept lansează Monitorul de Chişinău în format electronic

Baza de date Monitorul de Chişinău a fost lansată astăzi de către Biblioteca Publică de Drept, filială a Bibliotecii Municipale B.P. Haşdeu, în parteneriat cu Primăria Mun. Chişinău. Prin intermediul unei platforme on-line, baza de date oferă tuturor persoanelor interesate acces gratuit şi liber la textele juridice emise de către autorităţile mun. Chişinău, atât cele aprobate în prezent, cât şi cele retrospective. Serviciul este dezvoltat în cadrul proiectului Chişinăul juridic online, susţinut financiar de către Programul Buna Guvernare al Fundaţiei Soros-Moldova.

Proiectul este fundamentat pe orientarea Bibliotecii Publice de Drept de a oferi informaţii juridice, dezvoltând un parteneriat solid cu Primăria mun. Chişinău. Scopul bazei de date este de a îmbunătăţi e-serviciile pentru locuitorii capitalei şi de a consolida o guvernare locală mai transparentă şi mai aproape de cetăţeni. Prin această abordare inovatoare, biblioteca îşi propune să motiveze chişinăuienii de a se implica în luarea deciziilor în municipiu. Totodată, Primăria va interacţiona cu populaţia într-o formă mai transparentă şi eficientă, sporind astfel accesul la documentele aprobate la nivel local recent, precum şi la cele emise anterior.

În cadrul acestui proiect, Biblioteca Publică de Drept a digitalizat, şi va continua să facă acest lucru, Dispoziţiile primarului general şi Deciziile Consiliului municipal Chişinău, care sunt în vigoare, precum şi cele retrospective, începând cu 1991. Conţinutul bazei de date este accesibil la adresa www.monitoruldechisinau.md. La moment, pe site pot fi găsite peste o mie de documente, datând din 2009-2011.

Pentru informaţii suplimentare despre proiect, contactaţi: Mariana Harjevschi, director, Biblioteca Publică de Drept, tel. 27 53 93.