Viziunea departamentului: un sistem de justiție echitabil, accesibil și predictibil, care garantează respectarea și protecția efectivă a drepturilor fundamentale ale omului.
Misiunea departamentului este să promoveze buna guvernare în sectorul sănătății, să contribuie la sporirea accesului echitabil al populației la servicii de sănătate șI sociale care răspund nevoilor acestora, și să promoveze acțiuni responsabile pentru protecția mediului.
Proiecte implementate pe parcursul anului 2018
Programul de Drept al Fundaţiei lansează un concurs pentru identificarea unei companii juridice şi/sau a unui Birou de Avocaţi, care să elaboreze o Foaie de Parcurs (Roadmap) pentru instituţionalizarea profesiei de parajurist, asocierea profesională a acestora şi consolidarea sistemului de finanţare.
Obiective specifice:
Foaia de parcurs (Roadmap-ul) este destinată în primul rând factorilor de decizie naţionali, respectiv Ministerului Justiţiei, Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei şi Consiliului Naţional pentru Asistenţa Juridică Garantată de Stat, dar şi potenţialilor donatori naţionali sau internaţionali, interesaţi să susţină serviciile de asistenţă juridică primară din ţară. Acest document de politici urmează să evalueze avantajele şi dezavantajele diferitor opţiuni de instituţionalizare şi diferitor forme juridice de organizare a Asociaţiei Parajuriştilor. În acest context, expertul/grupul de experţi/compania va analiza în ce măsură actualul sistem răspunde necesităţilor juridice ale populaţiei, în special ale celor mai vulnerabile grupuri sociale şi contribuie la realizarea scopului propus, inclusiv la abilitarea juridică a populaţiei. Documentul va identifica ariile majore de intervenţie şi îmbunătăţire a sistemului de acordare a serviciilor juridice primare prin intermediul reţelei parajuriştilor, va stabili paşi concreţi pentru procesul de instituţionalizare şi constituire a Asociaţiei Parajuriştilor.
Sunt eligibile pentru a participa la prezentul concurs: companiile juridice şi/sau Birourile Asociate de Avocaţi.
Calificarea şi experienţa (membrii echipei trebuie să aibă următoarele calificări):
Perioada de executare: contractul va fi implementat în perioada 06 iunie – 15 iulie 2016.
Oferta tehnică va conţine :
Oferta financiară va conţine valoarea contractului în USD (notă: oferta financiară va include toate cheltuielile aferente acestui serviciu: comunicare, transport etc.). Pentru persoanele juridice – se va indica costul serviciilor, plus suma TVA, în cazul în care se aplică. Pe documentul cu oferta financiară va fi inclusă data, semnătura şi ştampila companiei (pentru persoanele fizice, doar data şi semnătura).
Termenul limită de prezentare a dosarului: 02 iunie, ora 17.00.
Ofertele vor fi prezentate în format tipărit. Dosarul va include atât oferta tehnică, precum şi oferta financiară. Ofertele tehnică şi financiară se vor prezenta în două plicuri sigilate separate.
Pe ofertă/plic se va include următoarea informaţie:
Pentru: Directoarea financiară. Elena Vacarciuc
De la: Numele ofertantului, adresa şi datele de contact, inclusiv telefonul mobil
Data prezentării ofertei
Denumirea Programului şi a concursului: Programul de Drept, Concurs pentru elaborarea unei foi de parcurs.
Ofertele vor fi expediate la următoarea adresă: Fundaţia Soros-Moldova, Chişinău, MD-2001, str. Bulgară nr.32.
Ofertele tehnice vor fi deschise la data de 03 iunie, ora 11, la sediul Fundaţiei.
Pentru informaţii suplimentare: tel: 270031, 270232, 274480, fax 270507, Natalia Camburian – coordonatoarea de program, Programul de Drept: ncamburian@soros.md